Muistutus itselle, ensi kerralla kun vaihdat renkaat, aloita sillä että mittaat ensin kaikkien renkaiden paineet.
Noita kun tekee yksi rengas kerrallaan, niin herra Murphyn vaikutuksella tietysti neljäs on se joka on tyhjähkö ja kolme rengasta on jo vaihdettuna. Vuoto ei ole iso, tihkuttaa pikkuhiljaa venttiilistä. Näkyvä vuoto on tuon ‘retaining nut’ kierteen välistä, mutta tuossa on vissiin vain yksi tiiviste ‘grommet’ vanteen sisäpuolella. Joko tuo tiiviste on antautunut, tai sitten vanteen venttiilinreikä on syöpynyt niin että ei pidä kunnolla ilmaa. Mulla oli täsmälleen sama vika Opel Amperan yhdessä vanteessa toissavuonna, silloin vaihdoin samalla normiventtiilit TPMS-antureihin.
Vaihtaako rengasliike noita tiivisteitä, vai pitäisikö suosiolla uusia ko. anturi? Auto on ’16 Model S facelift.