Kuka on selviytynyt Suomen talvesta Model S kanssa ilman lämmintä autotallia tai autohallia? Arvostaisin suuresti Model S omistajien kokemuksia!
Eka talvi 2018 75D S:n kanssa on tulossa. Muutan syksyn aikana uuteen kämppään, ja budjettisyistä haluaisin kämpän jossa on autokatos ja 3.7kW lataus. Ajan alle 50km / päivä ja useampana päivänä viikosta en yhtään, eli hyvin vähän.
Kuinka paljon esim -25C pakkasella saa 12 tunnissa autoon ladattua virtaa 3.7kW teholla? Akun lämmitys noin kylmässä ottanee tuntikausia, jos latausta ei aloita heti ajon päätyttyä kun akku on lämmin.
Aukeaako ovet luotettavasti, vaikka olisi viileämpää? Aukeaako, jos tulee äkkilähtö ja ei voi esilämmittää 30-60min? Pahimmat jäät osaan tottakai poistaa kahvan kohdalta jos tarvii, mutta onko ikkunoilla tapana liukua sulavasti tai edes hitaasti alas jotta ovi voi aueta?
Onko S:n ohjaamon lämmitin riittävä paukkupakkasilla?
Onko muita vinkkejä talvea varten? Mikä muu S:ssä saattaa kusta talvella?
Jos omakohtaisia kokemuksia löytyy ja näyttää, että ajatus autokatoksesta ja hidaslatauksesta on yhtä järkevää kuin ampua itseä jalkaan, niin voin nostaa budjettia ja hommata autotallin, 11kW autokatoslatauksen tai autohallin, vaikka tekisi mieli säästää joka ropo Teslan osakkeiden ostoon…