Moi,
Ostin käytetyn Tesla S auton suurelta suomessa tunnetulta automyyjäliikkeeltä. Tesla S on vuoden 2017 mallia. Autoni on ensirekistöröity 17.11.2017 (traficom). Kaupanteon yhteydessä kysäisin myyjältä että, onhan valmistajan akku / voimansiirron takuu vielä voimassa. Sain tähän vastauksen että, on voimassa. Nyt kun autoni rekisteröin tesla sovellukseen niin se ilmoittaa että, akku ja voimansiirron takuu ei ole voimassa. Soitin heti myyjälle. Myyjä pyysi soittamaan ja selvittämään asian teslan omasta tuesta. Soitin teslan tukeen jossa annoin asiakaspalvelijalle oman auton vin numeron. Hän tarkisti tilanteen ja totesi että, ei ole autollani akku / voimansiirron takuuta enää voimassa. Sain vastauksen että, akku / voimansiirron takuu olisi poistettu joskus tästä kyseisestä autosta, mutta tesla ei voi antaa sitä tietoa miksi se on poistettu. Sain teslan tuesta siihen vastauksen että, vanhoja tietoja ei luovuteta omistan vaihdettua. Sekä sain vastauksen että, heillä on tämanlainen käytäntö. Mitenköhän tässä tilanteessa kannattaa nyt edetä, jos myyjän kanssa ei päästä yhteisymmärrykseen. Haluaisin purkaa kaupat tai sitten saada jotain hyvitystä auton hinnasta? En mielellään haluasi viedä asiaa kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Olen pettynyt kauppaan, kun minulle ja jopa myyjälle on annettu ymmärtää että, takuu olisi voimassa. Mitenköhän asiassa kannattaa edetä?
Ja autolla oli ostohetkellä ajettu reilu 75tkm.