Kotona ladatessa Model 3:n latausnopeus hidastuu usein ½ - 4h latauksen aloituksesta. Huolto kyseli tuosta, näkyi auton lokeista että yksi vaihe tippuu pois, ennenkuin itse kiinnitin huomiota. Auto kävi Vetokujalla testattavana ja todettiin auton AC laturi kunnossaolevaksi. Samoin itse kokeilin kaupan AC laturia ja ei ongelmaa siellä. Ongelma on kodin Wall connector gen2:ssa tai sähkötaulun asennuksista. Teslamaten latauskäyrässä tuo näkyy loiventumisena.
Näkeekö millään OBD2 softalla AC latausjännitteitä per vaihe? Mittailin itse Wall Connectorin kontaktorin molemmin puolin ja siellä oli kaiken sen ajan kun jaksoin yleismittarilla seurata jännitteet kunnossa. Vaihe 3 oli pari volttia alempi 225-228V kuin muut mutta ei lähellekään 180V missä huolto sanoi jännitteen joskus käyvän.
Sähkäri on tilattu tutkimaan talon asennus, mutta olisi hyvä jos tietäisi miten auto näkee lataustilanteen kun siitä antaa virhettä.