ToniArte Takavetoinen MS täälläkin, Continental VikingContact 7 alla kolmatta talvea. Kävin tiistaina veden päällystämällä jäisellä pikkutiellä ja jäisellä parkkikentällä noin +5°C keleillä ja toimi ihan hyvin, vaikka ajoittain ajovakauden hallintasysteemi teki töitä. Jalkaisin olisi ollut heti kumossa. Sen sijaan eilen oli muutama aste pakkasta ja liikenneympyrän pinnassa kiillotettua irtolunta (siis ihan mustaksi jääksi kiillotettua, pinta asfaltin näkoistä), jolloin mentiin käytännössä ihan driftaten se ⅓ ympyrä. Omasta pihasta (noin 20-30° kulma ylämäkeen ilman tilaa alkuvauhdeille) ei meinannut päästä -5°C pakkasella irtolumessa. Sen alla oli kolattua ja monet kerrat ajettua pakatumpaa lunta (ei silti jääksi pakattua). Sillä pääsi, että kytki luistoneston pois päältä ja suditteli menemään koko matkan, koska luistonesto vain hidasti nopeutta kunnes auto pysähtyi mäkeen. Jalkaisin olisi ollut helppo homma nousta mäki. Sama ylämäki vesijäisenä sen sijaan menee ihan ok, vaikka vähän lipsuu. Jalkaisin ei pysyisi pystyssä mitenkään. Ylipäänsä eniten ongelmaa semmosella kelillä että alla on tuoretta löysää lunta, joka renkaan alla pakkautuessaan lämpenee ja painuu jääksi. Sama ongelma samalla ratkaisulla ollut joskus avoimillakin kentillä kun on ollut tuoretta suojalunta paksu kerros.
Silti niin hiljaiset ja ajo-ominaisuudet mukavat keskimäärin, ettei ole nastarenkaita kaivannut. Jarrutusmatkat silti hyvät, eikä mitään vakavampaa ole sattunut, lähinnä riski jäädä pulaan jos ei saa autoa etenemään, eli kiihdytyksissä tuntuu eniten ja ajossa just semmosella melkein näkymättömän ohuella kiilotetulla jäällä asfaltin päällä. Keväisin tulee näiden hiljaisuutta ikävä, vaikka kesärenkaatkin ovat markkinoiden hiljaisimpia.